8 lifehacks

Hey everyone, hoe is het? Met mij niet zo geweldig overdonderend goed, ik ben maandag ziek thuis gebleven en de dagen daarna weer naar school gegaan, wat echt geen doen was. Woensdag kwam ik dus doodop thuis, mijn moeder pakte gelijk d’r dokters setje erbij (ja ze is dokter, voordelen zoals dit maar ook nadelen dat ze je door heeft als je “nep” ziek bent (of dat komt doordat ze mij al m’n leven lang kent kan ook haha)), anyways ze kwam tot de conclusie dat ik al dagen rondloop met een keelontsteking en heel erge verkoudheid, dus ik werd mijn bed in gedwongen en heb de hele dag geslapen (behalve dat ik ben opgestaan om zes uur om twee kroepoekjes te eten). Ook donderdag en vrijdag heb ik de hele dag in mijn bed gelegen. Maar laten we beginnen, haha, zoals altijd heb ik veel te veel te vertellen en dwaal ik af. Vandaag gaan we het hebben over lifehacks, woehoe! (Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door Wouter en Emma)

Je hebt wel eens van die momenten dat je op het internet zit (no shit sherlock) en dat je ineens van die handige lifehacks tegenkomt, om ze vervolgens elke dag te gebruiken. Of dat je vriend je een lifehack vertelt en dat je die ook elke dag gebruikt. (Voor de mensen die onder een steen hebben geleefd en dus niet weten wat lifehacks zijn, handige tips voor het dagelijks leven (je kan aan van alles denken) die je leven wat makkelijker maken). Vandaag deel ik mijn top acht met jullie!

1. Drijvende rietjes in je cola

Als je een rietje in je cola blikje probeert te stoppen blijft hij altijd drijven, wat nogal irritant is. Om je rietje nu vast te houden zonder dat hij er weer vandoor wiebelt, kan je heel gemakkelijk het flipje aan de bovenkant van je cola omdraaien, wat een perfecte rietjeshouder is!

2. Oortjes in de knoop

Mijn oortjes zijn net gestorven, waarschijnlijk doordat ze door het vele gesjouw altijd in de knoop raken. Wil je dit nou voorkomen, klem er dan gewoon een haar clipje om heen en rol het op, zodat het netjes bij elkaar blijft zitten. Nu nog maar hopen dat ik dit niet vergeet haha.

3. Vallende inhoud uit je broodje
Nu heb ik zelf niet zo veel ervaring met broodjes en hamburgers enzo maar deze tip lijkt me wel handig, als de inhoud van je Subway of Macdonalds Hamburger meer naast je valt dan in je mond, kun je gewoon gemakkelijk het broodje omdraaien, aangezien de bovenste broodje meestal groter is dan de onderste. Woehoe!

4. Pluizend haar
Bleh, pluizig haar. Vooral in deze tijd van het jaar (leuk, winter!) gaat het alle kanten op. Om dit tegen te gaan kan je wat haarlak op je haarborstel spuiten en hiermee door je haar gaan. Klaar is Kees!

5. Printables
Om eerlijk te zijn had ik tot zo’n twee weken geleden nog nooit van printables gehoord, maar dit zijn dus hele schattig plaatjes zoals lege to do lijstjes, planningen maar ook andere dingen die je kunt printen en bijvoorbeeld ophangen. Klik hier voor wat voorbeelden

6. Beurse banaan
Wouter kwam met deze grappig tip, als je last hebt van beurse plekken in je banaan, kun je hem het best andersom open maken, dus niet bij het steeltje. Geen idee of het helpt, maar proberen kan geen kwaad!

7. Batterij van je telefoon besparen
Als je al onder de tien percent zit en je moet nog een halfuur in de trein, kun je je mobiel op “vliegtuigstand” zetten. Zo bespaar je de batterij. Ook kun je de helderheid van het scherm omlaag halen.

8. Gratis Starbucks drankje
Don’t like Starbucks? Drink a Frappucino, you’re not yourself when you’re thirsty (sorry flauw) ;). In ieder geval, ik heb ooit gelezen dat jarigen een gratis drankje bij de Starbucks krijgen. Geen idee of het zo is, maar ik ga het in ieder geval binnenkort uitproberen door met wat vrienden zingend binnen te wandelen. To be continued haha.

Wat vond jij van deze lifehacks? Welke gebruik jij (al) en ga jij gebruiken?
See you next time, xoxo Iris

Geef een reactie

